Drukste spoortunnel van het land krijgt nieuw ventilatiesysteem  

Drukste spoortunnel van het land krijgt nieuw ventilatiesysteem

Drukste spoortunnel van het land krijgt nieuw ventilatiesysteem Nieuwe wind door Brusselse Noord-Zuidverbinding Infrabel en TUC RAIL leggen momenteel de laatste hand aan de moderniseringswerken van de Brusselse Noord-Zuidverbinding die in 2014 van start gingen. De komende weken wordt het enorme ventilatiesysteem, dat onder meer uit dertien reuzeventilatoren bestaat, volledig vernieuwd en uitgerust met een snel en slim rookafvoersysteem. Eind 2018, wanneer deze werken klaar zijn, beantwoordt de Noord-Zuidverbinding aan bijzonder strikte veiligheidsnormen. De Noord-Zuidverbinding werd in 1952 officieel in gebruik genomen en is het belangrijkste knooppunt van het Belgische spoorwegnet. Aangezien de treinen toen nog op stoom en diesel reden, werden er bij de bouw van de tunnel drie ventilatie-eenheden voorzien aan de uiteinden van de perrons van het station Brussel-Centraal en het station Brussel-Congres. Elke unit bestaat uit drie tot vijf ventilatoren van 3 meter diameter. ...

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij InfraStructure 

InfraStructure maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.