naar top
Menu
Logo Print

DE IDEALE COMBINATIE VAN KRACHT, ROBUUSTHEID EN EFFICIENTIE

MAN BIEDT COMPLEET GAMMA BEDRIJFSVOERTUIGEN

MAN beschikt over een compleet gamma bedrijfsvoertuigen van 3 tot 44 ton, alsook diensten en leasingformules voor alle mogelijke werftoepassingen. Sinds kort hoort daar ook een speler bij in het segment lichte utilitaire voertuigen: de MAN TGE-reeks. MAN biedt daarnaast een uitgebreid gamma aan in de reeksen TGL, TGM, TGS en TGX.

Man TGE

MAN TGE

MAN beschikt met de MAN TGE (3 tot 5,5 ton) over een ruim aanbod cabinetypes, uitvoeringen, wielbasissen, lengtes alsook dakhoogten. Daarbij zijn voorwielaandrijving, achterwielaandrijving en vierwielaandrijving mogelijk. De 2.0 liter grote viercilinder dieselmotor is verkrijgbaar in vier vermogensversies, gaande van 102 pk tot 177 pk.
 

DE MAN TGL EN TGM MET NIEUWE MOTOR

MAN rust het MAN TGL- en TGM-gamma uit met een nieuwe motor uit de D08-motorreeks met exclusief gebruik van SCR-uitlaatgasnabehandeling. De D0834 4,6-liter viercilindermotoren bieden 160 pk (600 Nm), 190 pk (750 Nm) of 220 pk (850 Nm) en zijn voorbehouden voor de MAN TGL. De 6,9-liter D0836-zescilinder biedt 250 pk (1.050 Nm) als krachtigste motor voor de MAN TGL en als instapversie voor de MAN TGM. De andere versies hebben 290 pk (1.150 Nm) en 320 pk (1.250 Nm). MAN haalt hiermee een drie tot vijf procent lager brandstofverbruik en tot maar liefst 103 kg gewichtsbesparing.

MAN

EEN THUIS WEG VAN HUIS

Alle TG-versies kregen een nieuw, nog praktischer en gebruiksvriendelijker interieur met een aangepast instrumentenbord, meer opbergruimte, nieuwe displays, een centraal paneel met schakelaars en bedieningselementen, geïntegreerde elektrische aansluitingen en flexibele bekerhouders.
De MAN TGM is af fabriek leverbaar met een stalen bumper, hydraulica voor gemeentelijke inzet, een montageplaat voor een sneeuwploeg, hoger geplaatste koplampen en richtingaanwijzers, evenals oranje zwaailichten. Differentieelsloten in de voor- en achterassen zorgen voor een veilige grip.
Een interessante versie voor de bouw is tevens de MAN TGM 3-asser met extra laadvermogen en gemakkelijke toegang tot de cabine. De MAN TGM (26 ton) heeft qua laadvermogen een voordeel van ongeveer één ton in vergelijking met een MAN TGS.
De MAN TGS is als 4-asser leverbaar met de D26 12,4-liter motor (420 pk, 460 pk en 500 pk). Bij 930 tot 1.350 t/min. levert de 500 pk sterke D26 motor 2.500 Nm, dat via de aftakas (geleverd door OMSI) beschikbaar wordt gesteld op de opbouw. Deze combinatie met de geautomatiseerde MAN TipMatic versnellingsbak is nieuw voor de MAN TGS Euro 6.
MAN stelt met de MAN TGS 35.500 8x4-4 BL een 4-assige vrachtwagen met een 1+3- configuratie voor. De twee middelste assen worden aangedreven en de meesturende naloopas kan tot acht ton dragen.

MAATWERK OP VRAAG VAN DE KLANTMan Cabine

In de bouwsector zijn vaak specifieke aanpassingen noodzakelijk om een standaardvoertuig om te bouwen tot een voertuig op maat. Met zijn Truck Modification Centres heeft MAN meer dan dertig jaar ervaring op dit terrein. De cabinemodule richt zich voornamelijk op wijzigingen in de vorm van vlakke daken, uitsparingen in het dak of hellende daken. De chassismodule heeft in eerste instantie betrekking op wijzigingen aan de wielbasis, door de overhang in te korten of te buigen, bijkomende assen of sturende achterassen te installeren en bijkomende onderdelen op het frame te bevestigen. Aanpassingen in de aandrijflijnmodule zijn vaak een omvormer voor een automaat in plaats van een standaardversnellingsbak of aanpassingen aan de aftakas (PTO).

Uiteraard zal MAN aanwezig zijn op de Matexpo Demo Days en krijgt de bezoeker de kans om de voertuigen zelf aan de tand te voelen, in een indrukwekkende setting en onder reële omstandigheden.

 

MAN

MAN

BRUSSELSESTEENWEG 406
1730 KOBBEGEM
+3224530104
+3224530288
www.man.be