Na Genua zijn de pijlen gericht op Vlaamse infrastructuur en wegennet  

Na Genua zijn de pijlen gericht op Vlaamse infrastructuur en wegennet

Na Genua zijn de pijlen gericht op Vlaamse infrastructuur en wegennet Mobiliteit dient dringend bij te benen De dramatische gebeurtenissen in Genua hebben ook in ons land de aandacht gevestigd op de staat van de infrastructuur en het wegennet. Hoewel de inspectie en het onderhoud van o.a. bruggen gedegen en professioneel verlopen in Vlaanderen, circuleert al langer de lijst van ‘prioritaire kunstwerken’. Dat zijn bruggen, tunnels en duikers met een overspanning van meer dan vijf meter. Die lijst bevat een dertigtal bruggen waarvan de helft al 10 tot 20 jaar wacht op de nodige onderhoudswerken. Tot voor kort waren de investeringen in infrastructuur in Vlaanderen ontoereikend. Nu lijkt een inhaalbeweging ingezet maar de tijd dringt voor een regio die zich profileert als logistieke hub. Symptomatisch is dat het bbp van ons land dat bestemd is voor publieke investeringen, tussen 1970 en 2017 daalde van 5 naar 2,5%. Daarbij wijst de Vlaamse Confederatie Bouw o.a. op het belang ...

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij InfraStructure 

InfraStructure maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.