naar top
Menu
Logo Print

Nieuwe styling voor Bobcat-machines

Vernieuwd logo moet bedrijfsboodschap kracht bijzetten
magazine

Bobcat heeft een nieuwe merkidentiteit geïntroduceerd die de boodschap van het bedrijf weerspiegelt. Tegelijkertijd verenigt en versterkt de nieuwe look de visuele identiteit van alle productlijnen. De nieuwe styling is nu meer modulair en kan worden toegepast op alle machines. De nieuwe branding zal ten eerste gebruikt worden in de 2 tot 4-tons R-serie minigraafmachines. Er werden stylingstickers ontworpen die nu worden gelanceerd om de nieuwe merkidentiteit af te ronden. In de EMEA-regio zullen de laders uit de M-serie (S450, S510 en S530) de eerste machines zijn met de nieuwe styling. De machines zijn vanaf januari 2020 leverbaar. De volgende EMEA-productlijn met het volledig nieuwe ontwerp is de R-serie laders, ook leverbaar in 2020.
“De eenvoudige verticale en horizontale karakterlijnen en het platte oppervlak van de vorige Bobcat-styling waren goed herkenbaar”, legt Jin Hup Yeu van het Doosan Design Center (Seoul) uit, die het ontwerpteam leidde. “Dit is echter een volledig nieuw ontwerp voor een nieuw tijdperk. De silhouetten en proporties benadrukken de persoonlijkheid van de machines. Bovendien zorgt de nieuwe sticker met 3D-effecten voor een meer dynamische look-and-feel van de machine. In plaats van alleen maar rechte lijnen gebruikt het nieuwe ontwerp een lichte kromming om de kracht en de robuustheid beter over te brengen. En dankzij een sterker, scherper en ambitieuzer profiel communiceert het nieuwe ontwerp een geavanceerd hightech imago.”

BOBCAT

BOBCAT

+3223716811
-