Gevleugelde zebrapaden moeten dodehoekongevallen vermijden  

Gevleugelde zebrapaden moeten dodehoekongevallen vermijden

Gevleugelde zebrapaden moeten dodehoekongevallen vermijden Agentschap Wegen en Verkeer test veiligere zebrapaden Vias Institute schat dat er jaarlijks gemiddeld 50 dodehoekongevallen gebeuren waarbij fietsers of voetgangers in aanraking komen met een vrachtwagen. Zichtbaarheid, zowel voor als naast het voertuig, is één van de grootste risicofactoren. Het Agentschap Wegen en Verkeer start dan ook een proefproject rond gevleugelde zebrapaden om dit verkeersveiligheidsprobleem te verhelpen. Een gevleugeld zebrapad is een zebrapad dat verlengd wordt tegen de rijrichting in. Een gewoon zebrapad is minimaal 3 meter lang. Bij een gevleugeld zebrapad wordt deze verlengd naar 8 tot 9 meter. Het doel is dat voertuigen, door het verlengde zebrapad, vroeger zullen stoppen. Zo heeft een voertuig een beter overzicht op de voetgangers die het zebrapad naderen of die al aan het oversteken zijn. Samen met het verlengen van de zebrastrepen zullen ook beugels geplaatst worden. Dit moet ...

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij InfraStructure 

InfraStructure maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.