Slimmer transport via binnenwater

Slimmer transport via binnenwater

Slimmer transport via binnenwater In Temse wordt de Wilfordkaai volledig heraangelegd, maar voor eens zal dit niet leiden tot verkeersdrukte aan de werf. De 669 ton tegels, 74 ton goten en 24 ton boordstenen werden immers niet over de weg aangeleverd. Gezien de grote hoeveelheid bestratingsproducten, de ligging van fabrikant Ebema–Stone&Style aan het Albertkanaal in Zutendaal en deze van de werf aan de Schelde in Temse, werd ervoor geopteerd om het transport over binnenwater uit te voeren. In plaats van 31 vrachtwagens, volstond daarvoor één schip, en de totale weg bedroeg amper 236 km heen en terug. “Dit biedt grote voordelen”, zegt Jan Panis, afgevaardigd bestuurder van Ebema–Stone&Style: “minder file of vertraging, minder kans op ongevallen en door de stabiele ligging van het schip minder beweging van de vracht en dus minder kans op beschadiging. Dit innovatief transport van eindproducten op pallet is een slimme keuze, goed voor mobiliteit en milieu.”

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij InfraStructure 

InfraStructure maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.