- 14 maart 2018
- | 6 min. leestijd
Infrabel zet in op slimmer en veiliger spoorbeheer
Het Belgische spoornet is een van de drukst bereden netwerken in Europa. Dagelijks rijden er immers bijna 4.000 treinen op het net. Om veilig en stipt treinverkeer te garanderen, moet de spoorinfrastructuur dan ook regelmatig gecontroleerd, onderhouden en, indien nodig, vervangen worden. Dit is werk voor infrastructuurbeheerder Infrabel, die door middel van digitalisering en embedded intelligence het dagelijkse treinverkeer een stuk veiliger en slimmer tracht te maken. Luc Vansteenkiste, directeur-generaal directie asset management bij Infrabel, legt uit hoe de spoorwegbeheerder hierbij precies te werk gaat.
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.