naar top
Menu
Logo Print

"Chinese bedrijven moeten de internationale markten begrijpen en respecteren"

Interview met LiuGong voorzitter, Zeng Guang' an
magazine

China Construction Machinery (CCM) interviewde onlangs LiuGong voorzitter, Zeng Guang' an. CCM polste daarbij naar de mening van Zeng Guang omtrent de aanpassingen en veranderingen die een Chinese CE-fabrikant dient door te voeren in deze tijden van globalisering. “De prioriteit is om onze voor- en nadelen te kennen. De ervaring leert mij dat de Chinese CE-fabrikanten wel degelijk ruimte voor promotie hebben. Er is dus een switch in ons gedachtegoed nodig. De ‘lageprijs’tactiek, die gewoonlijk wordt toegepast in binnenlandse en opkomende markten, is heel anders en minder overtuigend op overzeese markten. In het verleden waren de productiekosten ons grote voordeel en konden we concurrerende producten tegen lagere kosten produceren. Echter, met de stijging van zowel zichtbare als onzichtbare kosten, is dit model niet langer duurzaam, wat vereist dat we nieuwe waarde creëren uit technologische innovatie, management en bedrijfsvoering”, aldus Zeng Guang' an. Nog volgens Zeng Guang' an is 2017 een keerpunt geweest voor het bedrijf. “De markt herstelde zich en LiuGong heeft deze kans gegrepen. Onze R&D heeft na een langdurige toewijding aan innovatie een aantal doorbraken gemaakt; en in het bedrijf is onze organisatie effectiever dan ooit en geïnjecteerd met vitaliteit.” De toekomst brengt volgens Zeng Guang' an het behoud van hun ontwikkelingsperspectief. “De economische ontwikkelingswijze en -structuur moet worden afgestemd op het macromilieu en moet bovendien de uitvoering van de nationale structurele transformatie aan de aanbodzijde verbeteren.”

MATERMACO

MATERMACO

+3281627500
+3281627510